بزرگراه معبری است دوطرفه و دارای حفاظ میانی با تقاطعهای نامحدود و تقاطعهای همسطح محدود و همچنین کنترل دسترسی که عملکرد اصلی آن برقراری ارتباط سریع بین مناطق و نواحی عمده شهری است. بر پایهٔ تعریف مرکز آمار ایران بزرگراه «راهی است حداقل با چهار خط که مسیر رفت و برگشت آن به طور فیزیکی از یکدیگر مجزا و تقاطعهای آن میتواند به صورت همسطح باشد.
طراحی و اجرای راه ها
به طور کلی اولین مرحله هر طراحی، شناخت و درک صحیح است در طراحی راه ها این مرحله معمولا با تهیه نقشه های توپوگرافی آغاز می گیرد این کار می تواند به صورت زمینی و یا هوایی (فوتوگرامتری) انجام شود معمولا طراحی راه ها شامل طراحی دیگر زیرساخت ها و ابنیه فنی نیز می شود (شامل پل ها، آبرو ها و تونل ها)
گروه مهندسی آرشکو <متشکل از شرکت آرشیت آرمه (مهندسین مشاور), آرشیت معیار (آزمایشگاه تخصصی) و آرشیت آزند (پیمانکاری پروژه های عمرانی)> با تکیهبر تجربه غنی تیم خود ، تواناییهای خود را درزمینه ی مطالعات و طراحی راه ها و اجرای آن به شرح زیر اعلام میدارد
طراحی بزرگراه، آزاد راه و راههای اصلی و فرعی با هدف کاهش هزینه ها و مهندسی ارزش
جهت تماس می توانید ایمیل بفرستید و یا با شماره های شرکت در لینک زیر تماس بگیرید